آن سوی تئاتر اوز

مستقل ، بدون وابستگی به هیچ گروه نمایش. مطالب در حیطه تئاتر و نقد تئاتر در اوز

آن سوی تئاتر اوز

مستقل ، بدون وابستگی به هیچ گروه نمایش. مطالب در حیطه تئاتر و نقد تئاتر در اوز

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۷
ارديبهشت

در چهارمین جشن تجلیل از هنرمندان تئاتر اوز ، از دو نفر پیشکسوت تئاتر که در اوز فعالیت داشته اند تجلیل بعمل آمد.


علی تیرزن و احمد نوبختی دو نفر از پیشکسوتانی بودند که در عرصه تئاتر اوز فعال و هر کدام به نوعی به این هنر زیبا خدمت نموده اند. ضمن ارج نهادن به مقام والای این دو پیشکسوت عزیز ، رزومه کاری این هنرمندان را که به قلم خودشان است را با هم می خوانیم :


علی تیرزن :

علی تیرزن عضو دوره سوم شورای اسلامی شهر متولد سال 1344 اوز ، فعال اجتماعی ، عضو شورای نویسندگان و شورای سرپرستی و دبیر سرویس ورزشی نشریه عصر اوز. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه بازرگانی و راهنمایی را در مدارس ابن سینا و خرد و دیپلم خود را از دبیرستان بهروزیان و لیسانس را از دانشگاه آزاد اسلامی اوز اخذ نموده است.

در طول دوران تحصیل از ابتدایی تا دبیرستان همواره به کارهای هنری علاقه داشته و اولین کار نمایشی خود را در کلاس سوم دبستان با نام بچه های شاپرک زیر نظر معلم خود ثریا سیفایی اجرا می کند. وی در گروه های پیشاهنگی دوران ابتدایی فعال بوده و دوران مقطع راهنمایی او همزمان بود با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، در مقطع متوسطه با عشق و علاقه وافر خود در گروه هنرهای نمایشی دبیرستان زیر نظر فریدون افسر یکی از اساتید صاحب نظر در کارهای نمایشی به فعالیت پرداخت و در گروه تئاتر ابوذر و سپس میلاد اوز حضوری چشم گیر داشت . وی در کلاس هنر های نمایشی شهید ناظم عسکری زاده که یکی از بنیان گذاران تئاتر لارستان بود و همچنین زیر نظر استاد فریدون افسر مشغول یادگیری فنون بازیگری تئاتر می شود و در چهار سال دوران متوسطه در بیش از ده ها تئاتر به ایفای نقش می پردازد. وی در اولین حضور خود در جشنواره تئاتر استان به همراه همکلاسی خود احمد نوبختی به عنوان بازیگران شاخص جشنواره انتخاب می شود.

علی تیرزن پس از اخذ دیپلم در دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مقدس سربازی می رود و در یگان توپخانه اصفهان خدمت می کند و 13 ماه و 11 روز را در خط مقدم جبهه های جنگ به عنوان بی سیم چی گردان 311 توپخانه اصفهان در منطقه میمک مشغول به خدمت می شود.

پس از پایان دوره سربازی چند سالی در کشور امارات و سپس در شهر تهران مشغول به کار می شود و پس از آن به اوز باز می گردد ودر زادگاه خود به امرار معاش می پردازد و در کنار زندگی و کار بطور جدی در فعالیت های اجتماعی حضور پیدا می کند ، عضو شورای اسلامی به مدت 6 سال و 17 سال فعالیت فرهنگی در نشریه عصر اوز ، مشاور و همکاری با شورای اسلامی دوره چهارم از اهم فعالیت های او به حساب می آید. تشویق و ترغیب جوانان برای حضور در فعالیت های اجتماعی در اوز همواره یکی از دغدغه های اصلی او به حساب می آید.

او معتقد است که حضور فعال جوانان در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شهر ، می تواند به پویایی ، پیشرفت و بالندگی شهر ما کمک شایانی نماید . او می گوید در هر زمانی که احساس تکلیف کنم در هر جایگاهی از هیچ کوششی برای خدمت به شهر و مردم شریف اوز کوتاهی و دریغ نخواهم کرد.


احمد نوبختی :

متولد 1346/6/30 اوز

مدرک تحصیلی : فوق دیپلم هنر

دوره ابتدایی را در مدرسه بدری قدیم گذراند و دوره راهنمایی مدرسه ابن سینا و متوسطه را در دبیرستان بهروزیان بوده است. سال 1360 با ورود به دبیرستان و پیشنهاد دبیر ورزش ، فریدون افسر جهرمی ، گروه تئاتر ابوذر را تشکیل داد و تا پایان دوره متوسطه ، تئاتر آسیابان ، قلعه ، پاسگاه طلایه قدیم و ... را بروی صحنه برد.

دوره تربیت معلم سال 1365 آغاز شد و آشنایی با هنر های دیگر از جمله تئاتر را برای او به همراه داشت. او در سکانسی از فیلم عروسی خوبان مخملباف با دوستان خود در تربیت معلم بازی کرد.

از سال 1367 ، دبیر هنر مدارس راهنمایی خنج گردید و اولین تجربه کارگردانی را در آن زمان بدست آورد . سال 1369 هم با گروه تئاتر مدرسه راهنمایی یهروزیان کار کرد و داوری جشنواره چند دوره را هم در کارنامه خود دارد . آخرین کار نمایش او ، به عنوان گریمور در تئاتر بازگشتی در کار نیست به کارگردانی علیرضا عندلیب بوده است.

او هم اکنون بازنشسته آموزش و پرورش است.

انجمن نمایش اوز برای این دو عزیز پیشکسوت تئاتر ، آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت می نماید.

  • شهرام حسین نیا
۱۷
ارديبهشت

  • شهرام حسین نیا
۱۰
ارديبهشت

چهارمین جشن تجلیل از هنرمندان تئاتر اوز که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می گردد ، امسال در روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت 96 ، با حضور مسوولین ، هنرمندان و همشهریان در محل دانشگاه پیام نور مرکز اوز ، سالن آمفی تئاتر پروین اعتصامی راس ساعت 9 شب برگزار خواهد شد.

برنامه ای شاد همراه با تقدیر از هنرمندان تئاتر اوز و عزیزانی که از تئاتر اوز حمایت کرده اند. منتظر حضور گرمتان هستیم.

  • شهرام حسین نیا