آن سوی تئاتر اوز

مستقل ، بدون وابستگی به هیچ گروه نمایش. مطالب در حیطه تئاتر و نقد تئاتر در اوز

آن سوی تئاتر اوز

مستقل ، بدون وابستگی به هیچ گروه نمایش. مطالب در حیطه تئاتر و نقد تئاتر در اوز

طبقه بندی موضوعی

اوز و انتخابات انجمن نمایش از زاویه ای دیگر

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ

انجمن نمایش اوز، یکی از 4 انجمن دارای نماینده در شورای سیاستگذاری استان می باشد.

با انتخابات همزمان در سراسر استان فارس در روز پنج شنبه 28/11/95 ، انجمن نمایش اوز نیز نماینده خود را به استان معرفی نمود.

از چند و چون انتخابات و فضای خوب و سالم آن در اوز ، کمابیش مردم عزیز مطلع هستند ، اما چرا این انتخابات در سراسر استان حساس شد و چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس بر سالم بودن این انتخابات تاکید داشت و حتی بازرسین ویژه ای جهت حوزه های رای گیری مشخص شده بودند.

نمایش و انجمن نمایش در بسیاری از شهر ها ، اغلب تنش زا بوده و شاید هم امری تقریبا عادی باشد. گروه های نمایشی متعددی که در شهرها وجود دارند ، مسلما برای پیشبرد اهداف گروه خود ، ملاک های خاصی را مد نظر قرار می دهند و بنابراین در هر نمایش و یا اهداف نمایشی ، بازبینی ها ، نقدها و .... حساسیت بین گروه ها طبعا بالا خواهد رفت و هر گروهی که در این میان ، جنگ قدرت را وا بدهد بازنده است.

اما در واقع فضای تئاتر اوز حداقل در این دو سال اخیر اینگونه نبود.

گروه های فعال نمایشی در اوز افزایش یافتند ، باتجربه های تئاتر بار دیگر بازگشتی شکوهمند داشتند و میزان رقابت برای اجرای کارهای کیفی بالا و بالاتر رفت. بازبینی ها و نقدهای سازنده بیشتر شد و طبعا اجرای نمایشی گروه ها هم رونق دوباره ای پیدا کرد.... و اینها باعث جنگ قدرت در تئاتر اوز نشد.

هیات رییسه انجمن نمایش اوز به درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ، از سال قبل تشکیل شد که شامل رییس انجمن نمایش اوز و نماینده در شورای سیاستگذاری استان ، به همراه 4 نفر از هنرمندان تئاتری اوز بود که دست در دست هم باعث شدند تئاتر اوز در این دو ساله اخیر پویاتر باشد. در هیات رییسه ، نام گروه نمایشی ، تعصبات گروهی و .... نقشی ندارد و همه بعنوان یک هسته مرکزی تلاش خواهند کرد.

جلسات متعدد با گروه های نمایشی اوز ،جلسه تعاملی با آموزش و پرورش منطقه اوز ، جلسات تعاملی با انجمن اولیا مربیان ، هماهنگی و همکاری در جشنواره دانش آموزی دهه فجر و بعهده داشتن داوری نمایشنامه ها ، گردهمایی بزرگ تئاتری های قدیم و جدید در روز جهانی تئاتر ، نظم گروه های نمایشی در جهت اجرای نمایشنامه های اصولی ، پیگیری کارگاه های فن بیان و گویندگی استاد میلاد نورانی و استاد خسرو محمودیان ، نوشتن اساسنامه داخلی و اجرای آن و ... کارهایی بوده است که هیات رییسه انجمن نمایش اوز در سال 95 انجام داده است. در هیات رییسه انجمن نمایش اوز ، دبیر تنها نیست و در پایان هم همه کاسه کوزه ها بر سر دبیر انجمن نخواهد شکست ، در سربلندی و بازندگی همه مسوولند و شانه از زیر بار مسوولیت خود خالی نخواهند کرد.

در این هسته مرکزی ، حرف حرف یک نفر نیست ، دیکتاتوری معنایی ندارد و تصمیم جمعی بر کارها نظارت خواهد کرد. در هیات رییسه انجمن نمایش اوز ، اولویت با کار و انجام آن مشخص می گردد و مسوولیت های تعیین شده هر شخص و نوع انجام کار های محوله ، عیار هر شخص را تعیین خواهد کرد و در صورت تحقق نیافتن اهداف ، شخص دیگری جایگزین خواهد شد.

با انجام انتخابات 28/11/95 ، سید مرتضی هاشمی بعنوان دبیر و نماینده انجمن در شورای سیاستگذاری استان معرفی شد و شهرام حسین نیا نیز نایب رییس انجمن انتخاب گردید.

جهت تشکیل هیات رییسه جدید انجمن نمایش اوز نیز پس از بررسی های لازم ، سعی شد از بین گروه های نمایشی فعال در سطح اوز ، هر کدام نماینده ای داشته باشند و این هسته مرکزی شکل بگیرد. بنابراین واضح بود که حساسیت و تنش های موجود در برخی شهرها ، در اوز اصلا وجود نداشته باشد تا انتخابات این دوره انجمن نمایش اوز ، یکی از سالم ترین انتخابات و بدور از هر حاشیه و چالش خاصی باشد.

اعضای جدید هیات رییسه انجمن نمایش اوز:

1) سید مرتضی هاشمی رییس انجمن نمایش اوز ، منتخب گروه نمایشی ققنوس اوز

2) شهرام حسین نیا نایب رییس انجمن نمایش اوز ، منتخب گروه نمایشی دانشگاه پیام نور اوز

3) به آذین کرامتی مسوول کمیته آموزش انجمن نمایش اوز ، منتخب گروه نمایشی صحنه اوز

4) علی بازگیر عضو کمیته بازخوان و بازبین انجمن نمایش اوز ، منتخب گروه نمایشی میلاد اوز

5) عبدالله امینی مسوول تئاتر خیابانی اوز ، منتخب گروه نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی اوز

فروغ هاشمی نیز بعنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ، بر این هسته مرکزی نظارت خواهند نمود.

با توکل بر خدای مهربان و حمایت هنرمندان ، مردم و مسوولین ، انشاالله بتوانیم در سال جدید فعال تر و پویاتر باشیم.

  • شهرام حسین نیا

انتخابات

اوز

هیات رییسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی